Forum › De naam van de Heer aanroepen

Niet geloven in Christus neemt de dag niet weg waarop u voor Hem zult staan.

door Gea67 · 17 Sep 2026 · 2 reacties · 8 weergaven
Gea67 17 Sep 2026, 19:39
NIET GELOVEN IN CHRISTUS NEEMT DE DAG NIET WEG WAAROP U VOOR HEM ZULT STAAN.

En dit is wat de wereld zo vaak vergeet.

Te vaak zie en hoor ik mensen leven alsof er geen God is. Alsof dit leven van henzelf is, alsof er geen Schepper boven hen staat en alsof zij eenmaal geen rekenschap zullen hoeven afleggen.

Je ziet het aan hun doen en laten, maar misschien nog wel duidelijker aan hun tong. Want juist onze woorden verraden veel van wat er in het hart leeft.

Er staat geschreven:

"Want uit den overvloed des harten spreekt de mond."
— Mattheüs 12:34 (SV)

Soms vind ik het oprecht verdrietig om aan te horen. Hoe gemakkelijk Gods Naam wordt misbruikt, hoe vloeken bijna gewone spreektaal is geworden en hoe wrange en grove woorden soms gemakkelijker over de lippen lijken te komen dan normale woorden.

Ik verbaas mij daar nog steeds over. En iedere keer doet het toch iets met mij. Als ik er één woord aan zou moeten hangen, zou ik het verdrietig noemen.

Niet omdat ik mij boven deze mensen wil verheffen. Integendeel. Ook wij zijn van nature zondaren en hebben de genade van Jezus Christus nodig. Maar juist daarom is het zo aangrijpend wanneer mensen leven alsof God niet bestaat, terwijl de Schrift zegt:

"Zo dan een iegelijk van ons zal voor zichzelven Gode rekenschap geven."
— Romeinen 14:12 (SV)

De Prediker waarschuwt eveneens voor de dwaasheid van de mens. En Spreuken leert ons niet eindeloos mee te gaan in de dwaasheid van een ander:

"Antwoord den zot niet naar zijn dwaasheid, opdat gij ook hem niet gelijk wordt."
— Spreuken 26:4 (SV)

Want uiteindelijk gaat het niet slechts om grove woorden of een verkeerde levenshouding. Daaronder ligt iets veel ernstigers: leven zonder God en zonder Christus.

En velen willen het niet weten. Anderen hebben het Evangelie gehoord, maar kiezen toch bewust voor de brede weg. Jezus Zelf heeft daar indringend voor gewaarschuwd:

"Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan."
— Mattheüs 7:13 (SV)

De vruchten van een boom laten uiteindelijk zien wat voor boom het is. Zo laten ook onze woorden en onze levenswandel zien wat er in ons leeft.

Maar zolang iemand leeft, klinkt ook de oproep van het Evangelie nog.

Niet geloven in Christus verandert de Waarheid niet. Het neemt het oordeel niet weg. En het neemt de dag niet weg waarop ieder mens voor Hem zal staan.

Daarom is de boodschap niet: kijk eens hoe slecht de wereld is.

De boodschap is:

BEKEERT U EN GELOOFT HET EVANGELIE.

"De tijd is vervuld, en het Koninkrijk Gods nabijgekomen; bekeert u, en gelooft het Evangelie."
— Markus 1:15 (SV)

2 reacties
Beautycutiestyle 18 Sep 2026, 23:27
En ik snap het ook nooit, ze geloven niet maar gebruiken Zijn naam wel voor van alles.... Moet het mensen schokken? Is het een gewoonte die ze overnemen van anderen? Vind het gewoon een raar iets. Ik gebruik ook geen boedha naam o.i.d. bij van alles.
Gea67 19 Sep 2026, 11:46
  1. Ja dat vind ik ook ze weten zijn naam overal voor te gebruiken , maar niet aannemen, ja de mensheid is blind en doof..tegenwoordig gaat vertier drank en feesten boven het woord van God, en dat ze niet zien dat Jezus voor hun is gestorven en dat ze hun mooiste kado nooit zullen krijgen het eeuwige leven via Jezus..Amen.
@Beautycutiestyle 
Open in het forum →