Forum › Hét gesprek met Marjan

Pride, iedereen mag zijn, wie die wil zijn

door Marjan (Ga Jezus volgen !!!) · 2 Sep 2026 · 3 reacties · 16 weergaven
Marjan (Ga Jezus volgen !!!) 2 Sep 2026, 16:09
In deze nieuwe aflevering gaan we opnieuw in gesprek langs de zijlijn van de Pride. 
Een bewuste keuze om de beelden van de optocht zelf niet te tonen, 
vanuit de overtuiging dat waar we naar kijken invloed heeft op ons denken en hart.

Tijdens onze gesprekken spraken we met uiteenlopende perspectieven. 
Zo interviewden we een christelijke man die daar als tegenpartij stond, met een groepje medegelovigen.

Zijn doel was niet om te oordelen, maar om getuigenis af te leggen van de liefde van Jezus, met de oproep om zich af te keren van het huidige pad.
maar we mogen juist wel (be) oordelen.

Daartegenover stond een vrouw die de Pride volledig steunt. 
Zij benadrukte de vrijheid van identiteit en vindt dat iedereen moet kunnen zijn wie ze zijn, zonder belemmering.

Deze spanning tussen waarden raakt direct aan de woorden in Jesaja 5:20: Wee hen die het kwade goed en het goede kwaad noemen, die duisternis voor licht plaatsen en licht voor duisternis.

laat jou reactie achter,wat vindt jij ervan?

3 reacties
Beautycutiestyle 2 Sep 2026, 18:15
Snap zelf dat mensen kijken niet zo... Het is geen carnavalsoptocht, al is dat ook echt niet mijn ding. 
Zoveel mensen die maar doen alsof het heel normaal is, ik kan daar niet bij met mijn hoofd. 
Er is in de stad, naast mijn dorp, een (6 kleuren) regenboogzebra, daar loop ik naast niet op :-} En het liefst steek ik helemaal aan de overkant over.
Marjan (Ga Jezus volgen !!!) 3 Sep 2026, 15:00
@Beautycutiestyle 

Ik vindt jou reacties altijd zo leuk om te lezen op YouTube en hier.

Het zou een meerwaarde zijn als je ook een keer aanschuift bij de samenkomers op dinsdag avond.
Dus bij deze een uitnodiging ☺️
Beautycutiestyle 3 Sep 2026, 15:34
Leuk om te horen en ja ik zal er deze maand gewoon een keer bij zijn!
Open in het forum →