Forum › Jezus is God

Bijbelse bewijzen dat Jezus God is.

door Gea67 · 31 Aug 2026 · 0 reacties · 2 weergaven
Gea67 31 Aug 2026, 21:00
Bijbelse bewijzen dat Jezus God is

Jezus is het Woord van God
“In het begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord wás God. (…) En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond.” (Johannes 1:1,14)

God de Vader noemt Jezus “God”
“Maar van de Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid, en de scepter van Uw Koninkrijk is een scepter van rechtvaardigheid.” (Hebreeën 1:8)

Jezus claimt zelf God te zijn
“Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: vóór Abraham geboren was, ben Ik.” (Johannes 8:58)

Jezus wordt aanbeden
“Mijn Heere en mijn God!” zei Tomas. (Johannes 20:28)

Jezus vergeeft zonden
“De Zoon des mensen heeft macht op aarde om zonden te vergeven.” (Markus 2:10)

Jezus is de Schepper en Onderhouder
“Alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen.” (Kolossenzen 1:16-17)

Jezus is één met de Vader
“Ik en de Vader zijn één.” (Johannes 10:30)

Waarom wij Jezus moeten aanbidden

Hij alleen is waardig
“Waardig is het Lam dat geslacht is, om te ontvangen de kracht, rijkdom, wijsheid, sterkte, eer, heerlijkheid en dankzegging.” (Openbaring 5:12)

In Zijn Naam is redding
“Er is onder de hemel geen andere Naam gegeven waardoor wij behouden moeten worden.” (Handelingen 4:12)

Hij is onze Verlosser
“Want u kent de genade van onze Heere Jezus Christus, dat Hij, hoewel Hij rijk was, omwille van u arm is geworden, opdat u door Zijn armoede rijk zou worden.” (2 Korintiërs 8:9)

Hij is Heer over alles
“Opdat in de Naam van Jezus zich elke knie zal buigen… en elke tong zal belijden dat Jezus Christus de Heere is.” (Filippenzen 2:10-11)

Daarom: Jezus is niet alleen een leraar of profeet. Hij is God, onze Verlosser, onze Heer en Koning.
En daarom aanbidden wij Hem.

Open in het forum →