Gea67 27 Aug 2026, 16:10
En dan ineens zie ik weer afbeeldingen voorbijkomen, of iemand die zegt: “Hou vol, wij verliezen niet — de cabal verliest!” Of: “De awakening komt eraan… hou nog even vol! Het is bijna zover, het licht breekt door!”
Tsja… waar doet mij dit aan denken?
Ze hebben gelijk — maar niet op de manier waarop zij denken.
Het is de misleidende slang die de mensen dit voorhoudt: het welbekende New Age-denken vol “lichtwerkers”, “energie”, “geloof in jezelf” en “innerlijke kracht”. Vaak geloven ze in een Jezus of engelen, maar niet in de Jezus en de engelen zoals de Schrift die openbaart.
Het is een trieste leer, gebaseerd op het menselijke hart. Het lijkt wel alsof de duisternis hun harten voedt met deze ideeën en zich voordoet als een engel des lichts. Want er staat geschreven:
2 Korinthe 11:14 –
“En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.”
En het is tegenwoordig overal aanwezig.
Het is een mengsel van astrologie, zelfverheffing, zelfliefde en soms zelfs het aanroepen van de geestelijke wereld — iets waarvoor God ons waarschuwt:
Deuteronomium 18:10–12 –
“Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, die guichelaar is, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar is,
Of die bezweert, of die een waarzeggende geest ondervraagt, of een goochelaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel…”
Dit alles is één van de grootste dwaalsporen die satan op dit moment gebruikt. En het wereldwijde web verspreidt het alleen maar verder.
Het draait allemaal om “je innerlijke kracht”, “jezelf”, “volg je hart”.
Maar lieve mensen… dit is de grootste leugen aller tijden. Want God zegt:
Jeremia 17:9 –
“Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het; wie zal het kennen?”
U hoeft mijn woorden niet te geloven. Mijn mening telt niet. Maar Gods Woord wel. Want er staat:
Psalm 119:105 –
“Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.”
En:
Johannes 8:12 –
“Jezus dan sprak wederom tot hen, zeggende: Ik ben het Licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.”
U zou op zijn minst eens zelf de Schrift moeten lezen.
Dan zult u weten Wie u geschapen heeft, hoe de wereld werkelijk in elkaar zit, en leert u de orde van Gods schepping kennen. U zult ook zien dat het valse licht Eva verleidde:
Genesis 3:4–5 –
“Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;
Maar God weet, dat ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.”
En dit heeft ons gebracht waar wij nu staan — niet in een wereld waarin de cabal “bijna verslagen is”, maar precies zoals de Bijbel zegt.
Ja, uiteindelijk zal de duisternis vallen en zal het Licht verschijnen — maar niet zoals de New Age het verkondigt. Want er staat geschreven:
2 Thessalonicenzen 2:9 –
“Wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen en wonderen der leugen.”
En wanneer de ware Christus verschijnt, zal Hij tot velen zeggen die dachten Hem te volgen:
Mattheüs 7:23 –
“En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij die de ongerechtigheid werkt.”
Laat u daarom niet misleiden door het valse licht. Het ware Licht is Jezus Christus — zoals het Woord van God het getuigt.