Lid 23 Aug 2026, 22:47
Ik ben erg geïsoleerd. Maar ik lag in Job in de bijbel dat hij dat ook was. Ik bid elke dag voor een teken van God. Voor mijn pad, want ik wil heel erg mijn pad bewandelen dat Hij voor mij heeft. Maar ik zie geen teken. Helemaal niks. Ik blijf natuurlijk geloven en bidden en ik weet dat Hij het niet verplicht is om een teken te geven. Maar ik heb het echt nodig. Iemand tips? Er blijven ook heftige dingen gebeuren.
Gertjan 24 Aug 2026, 09:43
Wat goed dat je dit deelt en deze vraag stelt. Allereerst sterkte in de situatie waarin je je bevind. Goed dat je blijft geloven en bidden, dat is belangrijk. De Heilige Geest wil je daar ook bij helpen. Dus als je niet weet wat je bidden moet omdat het te zwaar wordt. Bid dan eenvoudig om hulp en kracht van de Heilige Geest:
Romeinen 8:26 (NBG51)
'En evenzo komt de Geest onze zwakheid te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren, maar de Geest zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. '
De eerste tip is om in dit soort situaties heel Romeinen 8 te blijven lezen.
Het tweede is dat je soms verlangd naar een teken, en ik denk dat ieder mens dat diep van binnen wel eens verlangd. God echter vraagt van ons geloof van de dingen die we niet zien. De beste tip die ik je kan geven, als je meer van God wil zien, lees meer uit de Bijbel, het geopenbaarde Woord. Mijn ervaring is hoe meer je de Bijbel leest hoe meer dingen je gaat zien, hoe meer kwartjes gaan vallen.
En dat niet alleen, God heeft zich ook geopenbaard in de schepping.
Romeinen 1:20 (BasisBijbel)
Want Gods eeuwige kracht en goddelijkheid zijn te zien in de natuur. Dat is altijd al zo geweest, vanaf het moment dat de aarde werd gemaakt. Maar ze wíllen God niet kennen. Daarom hebben ze geen excuus dat ze God niet dienen.
Alles is te vinden in Jezus Christus, wanneer je met die bril op de Bijbel leest, zeker het nieuwe Testament, dan wordt
Jezus Christus elke keer voor ogen geschilderd. Dat geeft hoop en kracht in dit leven. Het blijft een gebroken wereld waar we soms moedeloos van worden. Maar weet dat Christus de dood overwonnen heeft. Dit leven is niet het laatste, het is slechts een korte damp voordat het eeuwige leven aanbreekt. Houd moed! Tot slot dit vers:
1
Korintiërs 1:22-25 (NGB51)
'Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid, maar voor hen, die geroepen zijn, Joden zowel als Grieken, (prediken wij) Christus, de kracht Gods en de wijsheid Gods. Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen. '
Het is ook goed/belangrijk om als christen andere christenen te ontmoeten. Ik weet natuurlijk niet in welke omgeving je woont, maar probeer een Bijbelgetrouwe gemeente te vinden. In de Telegram groep: https://t.me/theassembling kunnen we je daarbij helpen!
Schroom niet om een gesprek aan te vragen op https://desamenkomst.nl/ onder het kopje "Maak een gratis online afspraak!"
Melvin Jesus Bootcamp 24 Aug 2026, 14:22
isolatie is wat erbij hoort want dat betekend dat God je apart zet dat is ook wat het woord Heilig betekend, apart gezet ... voordat Jezus zijn grote missie ging doen was hij alleen in de wildernis en hij werd getest..
We zien dat josef ook helemaal alleen werd gezet toen hij door zijn broers verraden werd .. we elisha die helemaal alleen was en nog zoveel anderen ..
Ikzelf werd ook na me bekering compleet alleen gezet en alle "vrienden" en kennisen die ik had moesten weg ..
Ik hoor dit van meerdere mensen die tot bekering zijn gekomen ... dit betekend alleen maar dat God nu met je kan werken zonder afleidingen , het is eigenlijk een heel groot compliment ook al voelt het niet zo .. maak gebruik van deze tijd om te zien wat God van je wilt en waar je voor God kan werken en dan zal Hij je de tools geven. controle loslaten , situatie accepteren en volledig alles in God's handen geven.
Filippenzen 4:11 (STV)"Niet dat ik dit zeg vanwege gebrek; want ik heb geleerd vergenoegd te zijn in hetgeen ik ben" (of: in de omstandigheden waarin ik verkeer).
Daniel 1 Sep 2026, 07:33
Job 19:25-27 STV
[25] Want ik weet: mijn Verlosser leeft, en Hij zal de laatste over het stof opstaan; [26] En als zij na mijn huid dit doorknaagd zullen hebben, zal ik uit mijn vlees God aanschouwen; [27] Denwelken ik voor mij aanschouwen zal, en mijn ogen zien zullen, en niet een vreemde; mijn nieren verlangen zeer in mijn schoot.
https://bible.com/bible/165/job.19.25-27.STV