Gea67 23 Aug 2026, 21:22
Het Evangelie van Johannes 6:41-51 STV
[41] De Joden dan murmureerden over Hem, omdat Hij gezegd had: Ik ben het Brood, Dat uit den hemel nedergedaald is. [42] En zij zeiden: Is deze niet Jezus, de Zoon van Jozef, Wiens vader en moeder wij kennen? Hoe zegt Deze dan: Ik ben uit den hemel nedergedaald? [43] Jezus antwoordde dan, en zeide tot hen: Murmureert niet onder elkander. [44] Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. [45] Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen van God geleerd zijn. Een iegelijk dan, die het van den Vader gehoord en geleerd heeft, die komt tot Mij. [46] Niet dat iemand den Vader gezien heeft, dan Die van God is; Deze heeft den Vader gezien. [47] Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die in Mij gelooft, heeft het eeuwige leven. [48] Ik ben het Brood des levens. [49] Uw vaders hebben het Manna gegeten in de woestijn, en zij zijn gestorven. [50] Dit is het Brood, dat uit den hemel nederdaalt, opdat de mens daarvan ete, en niet sterve. [51] Ik ben dat levende Brood, dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven. En het Brood, dat Ik geven zal, is Mijn vlees, hetwelk Ik geven zal voor het leven der wereld.