Forum › New age

Langzaam aan zaadjes planten is soms beter.

door Beautycutiestyle · 22 Aug 2026 · 2 reacties · 21 weergaven
Beautycutiestyle 22 Aug 2026, 19:56
Wij hebben iemand in de familie en zij is opgegroeid in new age. Al weet ze zelf dan niet wat new age inhoudt, dat verbaasde mij. Er bestaan dus ook mensen, die niet weten hoe het heet. Nee, zij noemt het spiritueel. 

Voor het gemak noem ik haar E, zodat het ws makkelijker leest ;-}

Haar moeder was (of is) paardenfluisteraar en noemt zich paranormaal. Ze is bijvoorbeeld opgegroeid met dat het normaal is, om zo af en toe met een wiggelroede door het huis te lopen. 

E had laatst een gesprek met een Marokkaanse vrouw, zij ging zich verdiepen in haar geloof (islam). Die vrouw merkte tegen haar op, dat ze veel dingen nog niet wist van haar geloof. Zo kwam E op het idee, per app, alvast te vragen of we het een keer of mijn geloof konden hebben. 
Ik zag er tegenop, omdat ik de ingang niet begreep en zij is drugsverslaafd geweest en gebruikt medicijnen tegen psychoses. Haar concentratiespan is niet zo hoog en ze ligt nog behoorlijk in de knoei met zichzelf (al is ze echt op de goede weg en al jaren clean). 
Het is nog niet zo gek lang geleden dat zij d'r stiefvader, midden in de nacht opbelde, want ze hoorde buiten een gek geluid. Ze had zichzelf ervan overtuigd, dat er aliens kwamen, om haar mee te nemen....

Vanmiddag kwam ze en we hadden het eerst over koetjes en kalfjes. Op een gegeven moment, kwam de vraag. Mijn man hielp ook in het gesprek, om eerst te vertellen dat wanneer je in het kwade geloofd, er ook het goede moet zijn.

Op een gegeven moment was ik alleen met haar en vertelde ik (zo simpel mogelijk) waar ik in geloof, mijn vertrouwen, rust en thuis in vindt. 
Ik vertelde over het oude verbond (niet de naam joden genoemd, gewoon mensen, om haar niet te overspoelen met informatie). En hoe fijn het nieuwe verbond nu is.

Tot mijn verbazing zei ze, na mijn verhaal, dat het logisch klonk.... Ik was zo blij! Niks van wat bazel jij nou ofzo :-} 

Dit stuk nam ze aan en dit is het belangrijkste!!!

Ik ben zo blij. Nu wist ik, voelde ik aan, dat ze op d'r max zat, dus niet verder gegaan. We zien elkaar wel weer.

Wat ik ook niet had verwacht, dat ze wel herkende en erkende, dat het met new age, steeds weer op zoek zijn is. Ik zei dat dat niet zo is bij God.

Ze noemt zich zoekende en ik had niet door dat ze toch wel meer open staat voor God dan ik had verwacht. Ze vertelde soms te bidden (ik dacht hopelijk naar de juiste God...). Vooral om richting bidt ze dan. 
Nu helpt het 12 stappen plan ook, daar spreken ze ook van God.

Ik hoop dat ze aangestoken wordt, door meer nieuwsgierigheid over dit belangrijkste onderwerp van het leven.

Ze gaat mij na aan het hart, afgezien dat ze familie is en ze zo moeilijk opgegroeid is (haar moeder is dominant met losse handen). Ik wens haar ook een leven met God.
Ze begint beetje bij beetje te zien en te merken hoe ze is opgegroeid, dat het niet oké was. Ze neemt ook minder contact met haar moeder op, voor haar eigen rust.

Mag ze in jullie gebed zijn? 
2 reacties
Marjan (Ga Jezus volgen !!!) 23 Aug 2026, 17:48
Mooi dat ze er toch open voor staat.
Ik denk dat mensen in de New Age echt iets zoeken,en het nooit echt vinden.
Maar hierdoor staan ze vaak wel open voor andere ideeën.
Fijn dat je dit deelt.
Ik ga voor haar bidden 
Beautycutiestyle 23 Aug 2026, 17:55
@Marjan (Ga Jezus volgen !!!) Dank je wel!
Open in het forum →